23 Aralık 2014 Salı






                                        DERS PLANI

KONU

Basit Bir Elektrik Devresinde Lamba Parlaklığını Etkileyen Değişkenler    Devre Elemanlarının Sembollerle Gösterimi ve Devre Şemaları

KAZANIMLAR

MÜFREDAT KAZANIMLARI
5.6.1.1. Bir elektrik devresindeki lamba parlaklığını etkileyen değişkenlerin neler olduğunu tahmin eder ve tahminlerini test eder.
a. Bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişken kavram grupları, örneklerle açıklanır.
b. Paralel bağlamaya girilmez.
5.6.2.1. Bir elektrik devresindeki elemanları sembolleriyle gösterir.
Devre şemalarının ortak bilimsel dil açısından önemi belirtilir.
5.6.2.2. Bir elektrik devresi şeması çizer, çizdiği devreyi kurar ve çalıştırır.
BİLİŞİM KAZANIMLARI
1-Youtube gibi sosyal medyanın dersle ilgili çalışmalar için kullanabileceğine dair farkındalık geliştirir.

PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLERE DAİR

1-Konuyu anlatmaya başlamadan önce öğrencilerin konuyla alakalı neler bildiklerine dair sorular yöneltilir
2-konuyu anlatan ve kavramları açıklayan bir slayt sunumu hazırlanarak öğrenciye sunulur
3-konuyla alakalı örnek materyal sınıfa getirilir.(basit elektrik devresi)
4-konu sonunda devre elemanları getirilerek öğrencinin elektrik devresi kurulması istenir.

ARAÇLAR

Online araçlar: Youtube, google
Offline araçlar: bilgisayar flash projeksiyon materyal

HAYALET

Öğretmen sınıfa elinde devre elemanlarının sembollerini gösteren materyalle girer ve materyali tahtaya asar öğrenciye sembollerin ne ile alakalı olabileceğini ve daha önce bu sembolleri görüp görmediklerini sorar.Öğrenciye bu sembollerin ne anlama geldiğini söylemelerini ister
ARAŞTIR

Bir ampul yakalım
                      Öğrencilere pil, ampul, duy, anahtar, kablo, ve pil yatağı  tek tek gösterilerek ne işe yaradıkları ve nasıl gösterildikleri sorulur. Öğrencilerden aşağıdaki gibi bir tablo çizerek  yanıtlarını kaydetmeleri istenir.

              Araç                                                 
Görevi
                          sembolü
          Pil
       Anahtar
       Duy
       Kablo
        Pil Yatağı
        Ampul


Bir tablo da tahtaya çizilir ve bu araçların ne işe yaradığı sınıfça tartışılıp kaydedilir. Öğretmen  gerekirse açıklama yapar. Öğrenciler yanıtlarını tahtadaki tablo ile karşılaştırır.

Gruplara  pil, ampul, duy, anahtar, kablo, ve pil yatağı dağıtılıp incelemeleri ve önce bir devre şeması çizmeleri sonra çizdikleri devreyi oluşturmaları istenir. Devrenin çalışıp çalışmadığının nasıl anlaşılacağı tartışmaya açılır. Öğrenciler araçları farklı şekillerde bağlayarak devreler kurar. Hangi durumlarda devrenin çalıştığı, hangi durumlarda çalışmadığı belirlenir. Öğrencilerden araçları birbirine nasıl bağlandıklarında devrenin çalıştığını devre şemaları çizerek kaydetmeleri istenir. Gruplar raporlarını sınıfa sunar. Öğretmen öğrencilere kurdukları çalışan devrenin en temel anlamı ile basit bir elektrik devresi olduğunu söyler.

HARİTALA

Her gruba ampul parlaklığını etkileyen faktörler başlığında kağıt verilir ve kavram haritası oluşturmaları istenir.

GÖSTER

Yaptıkları çalışmaları sınıfta gösterirler

YAP

Ampul parlaklığını pil boyutunun nasıl etkilediğini görmek için farklı büyüklükteki pilleri koyarak deney yaparlar ve bunları videoya çekerler. Fotoğraflarlar.

İŞBİRLİĞİ YAP

7 öğrenci tahtaya çıkarılır. Bu öğrencilerden biri ampul ,4 öğrenci kablo bir tanesi pil ve bir tanesi anahtar olur. Ve bu şekilde elektrik devresi oluşturmaları istenir. Anahtarın kapalı olma durumunda ampul olan öğrenci gözlerini kapatır anahtarın açık olması durumunda ampul olan öğrenci gözlerini açar.eğer kablo olan öğrencilerden biri çıkarılırsa ampul parlaklığı nasıl değişir sorusu öğrencilere sorulur.

SOR

Yaptıkları deneyle oynadıkları oyunla ilgili öğretmene soru sorarlar. Diğer gruplarla iş birliği yaparak başka hangi değişkenlerin ampul parlaklığına etkisi olur etkinliği yapıp bulmaları istenir.

TEKRAR YAP

Oynanan oyunda hatalar varsa düzeltilerek tekrar oynamaları istenir.

YANSIT

bu etkinlik size ne kattı sorusu sorulur.

DEĞERLENDİRME
·         Grup Çalışması
·         Modelleme
·         Sunum Becerisi
·         Ürün Geliştirme ve Becerisi
·         Dereceli puanlandırma anahtarı (RUBRİK)
RESİMLER














VİDEOLAR

KAVRAM HARİTASI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder