DERS PLANI
KONU
Basit Bir Elektrik Devresinde Lamba Parlaklığını
Etkileyen Değişkenler Devre Elemanlarının Sembollerle
Gösterimi ve Devre Şemaları
KAZANIMLAR
MÜFREDAT KAZANIMLARI
5.6.1.1. Bir elektrik devresindeki lamba parlaklığını
etkileyen değişkenlerin neler olduğunu tahmin eder ve tahminlerini test eder.
a. Bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişken kavram grupları, örneklerle
açıklanır.
b. Paralel bağlamaya girilmez.
5.6.2.1. Bir elektrik devresindeki elemanları
sembolleriyle gösterir.
Devre şemalarının ortak bilimsel dil açısından önemi belirtilir.
5.6.2.2. Bir elektrik devresi şeması çizer, çizdiği
devreyi kurar ve çalıştırır.
BİLİŞİM KAZANIMLARI
1-Youtube gibi sosyal medyanın dersle ilgili
çalışmalar için kullanabileceğine dair farkındalık geliştirir.
PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLERE
DAİR
1-Konuyu anlatmaya başlamadan önce öğrencilerin
konuyla alakalı neler bildiklerine dair sorular yöneltilir
2-konuyu anlatan ve kavramları açıklayan bir slayt
sunumu hazırlanarak öğrenciye sunulur
3-konuyla alakalı örnek materyal sınıfa
getirilir.(basit elektrik devresi)
4-konu sonunda devre elemanları getirilerek öğrencinin
elektrik devresi kurulması istenir.
ARAÇLAR
Online araçlar: Youtube, google
Offline araçlar: bilgisayar flash projeksiyon materyal
HAYALET
Öğretmen sınıfa elinde devre elemanlarının
sembollerini gösteren materyalle girer ve materyali tahtaya asar öğrenciye
sembollerin ne ile alakalı olabileceğini ve daha önce bu sembolleri görüp
görmediklerini sorar.Öğrenciye bu sembollerin ne anlama geldiğini söylemelerini
ister
ARAŞTIR
Bir ampul yakalım
Öğrencilere pil, ampul, duy, anahtar, kablo, ve
pil yatağı tek tek gösterilerek ne işe yaradıkları ve nasıl
gösterildikleri sorulur. Öğrencilerden aşağıdaki gibi bir tablo çizerek
yanıtlarını kaydetmeleri istenir.
Araç
|
Görevi
|
sembolü
|
Pil
|
||
Anahtar
|
||
Duy
|
||
Kablo
|
||
Pil
Yatağı
|
||
Ampul
|
Bir tablo da tahtaya çizilir ve bu araçların ne işe
yaradığı sınıfça tartışılıp kaydedilir. Öğretmen gerekirse açıklama
yapar. Öğrenciler yanıtlarını tahtadaki tablo ile karşılaştırır.
Gruplara pil, ampul, duy, anahtar, kablo, ve pil
yatağı dağıtılıp incelemeleri ve önce bir devre şeması çizmeleri sonra
çizdikleri devreyi oluşturmaları istenir. Devrenin çalışıp çalışmadığının nasıl
anlaşılacağı tartışmaya açılır. Öğrenciler araçları farklı şekillerde
bağlayarak devreler kurar. Hangi durumlarda devrenin çalıştığı, hangi
durumlarda çalışmadığı belirlenir. Öğrencilerden araçları birbirine nasıl
bağlandıklarında devrenin çalıştığını devre şemaları çizerek kaydetmeleri
istenir. Gruplar raporlarını sınıfa sunar. Öğretmen öğrencilere kurdukları
çalışan devrenin en temel anlamı ile basit bir elektrik devresi olduğunu
söyler.
HARİTALA
Her gruba ampul parlaklığını etkileyen faktörler
başlığında kağıt verilir ve kavram haritası oluşturmaları istenir.
GÖSTER
Yaptıkları çalışmaları sınıfta gösterirler
YAP
Ampul parlaklığını pil boyutunun nasıl etkilediğini
görmek için farklı büyüklükteki pilleri koyarak deney yaparlar ve bunları
videoya çekerler. Fotoğraflarlar.
İŞBİRLİĞİ YAP
7 öğrenci
tahtaya çıkarılır. Bu öğrencilerden biri ampul ,4 öğrenci kablo bir tanesi pil
ve bir tanesi anahtar olur. Ve bu şekilde elektrik devresi oluşturmaları
istenir. Anahtarın kapalı olma durumunda ampul olan öğrenci gözlerini kapatır
anahtarın açık olması durumunda ampul olan öğrenci gözlerini açar.eğer kablo
olan öğrencilerden biri çıkarılırsa ampul parlaklığı nasıl değişir sorusu
öğrencilere sorulur.
SOR
Yaptıkları
deneyle oynadıkları oyunla ilgili öğretmene soru sorarlar. Diğer gruplarla iş
birliği yaparak başka hangi değişkenlerin ampul parlaklığına etkisi olur
etkinliği yapıp bulmaları istenir.
TEKRAR YAP
Oynanan oyunda
hatalar varsa düzeltilerek tekrar oynamaları istenir.
YANSIT
bu etkinlik size
ne kattı sorusu sorulur.
DEĞERLENDİRME
·
Grup Çalışması
·
Modelleme
·
Sunum Becerisi
·
Ürün Geliştirme ve
Becerisi











Hiç yorum yok:
Yorum Gönder